Klachten regeling

Klachten

“Een klacht is een waardevol kwaliteitsadvies. Door te luisteren naar feedback van cliënten en er van te leren kunnen wij de kwaliteit van onze zorg structureel verbeteren en de cliënttevredenheid vergroten”

Jan de Hoog: Directeur CBKZ

Wij doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Als je vindt dat wij daarin tekort zijn geschoten of anderszins vindt dat wij je niet goed hebben geholpen horen wij dat graag van je. We kunnen door middel van een gesprek proberen hier samen uit te komen. Wij willen leren van onze fouten en onze praktijkvoering indien nodig en waar mogelijk verbeteren. Als een gesprek het probleem niet oplost, bestaat de mogelijkheid je klacht voor te leggen aan de Klachtencommissie.

De klachtencommissie

  • Heeft geheimhoudingsplicht.
  • Behandelt je klacht onafhankelijk.
  • Hanteert het beginsel van hoor en wederhoor.
  • Doet uitspraak over de gegrondheid van je klacht.
  • Kan een aanbeveling doen aan de verloskundige.
  • Doet geen uitspraak over de aansprakelijkheid van de verloskundige of een schadevergoeding.

Contactgegevens

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.30 uur) via  0880245123.

Voor meer informatie kijk ook op: